BESIX Nederland
Positionering, projectstijl & magazine
Hoe verbeeld je continue verandering?
Een 25-jarig track-record van innovatieve en toonaangevende projecten. Volgens het Belgische moederbedrijf is BESIX Nederland het ondeugende jongetje binnen de groep; ze zetten de ervaring van het internationale netwerk in ongehinderd door diens corporate cultuur. Onze huidige maatschappij vraagt om een wendbare organisatie die inspeelt op veranderingen, en dat is precies waarin BESIX Nederland uitblinkt.
Het jubileum wordt gevierd met een jubileumsymposium en gemarkeerd met een vernieuwing van de communicatiemiddelen. Wij ontwierpen een stijl die op energieke wijze de continue verandering verbeeldt. Een stijl die we effectief konden toepassen op de diverse dragers die voor een feestelijk event nodig zijn. Taken By Storm werd gevraagd om een nieuwe positionering en communicatiestrategie uit te werken. Het event werd georganiseerd door Future Communication.
Building change
Het corporate magazine vernieuwden we zowel inhoudelijk als qua vorm. Meer mensen met verhalen, minder corporate teksten. Een platform voor vakinhoudelijke discussie, minder een nieuwsbrief. Meer reportages van lopende werken, minder een etalage van afgeronde projecten.
We kozen voor een grote bladspiegel om de indrukwekkende projecten veel ruimte te geven. De vormtaal is clean maar bold: met stevige letters bouwen we goed geconstrueerde composities en heldere informatie hiërarchie. Om het jubileum issue is een extra katern op afwijkend formaat heen gevouwen waarin de hoogtepunten van 25 jaar in een tijdslijn zijn vormgegeven.
Campagnebeeld en animatie ism Rutger Prins.
Magazine ism Marjolein Rams en Linda Huijsmans.
Een 25-jarig track-record van innovatieve en toonaangevende projecten. Volgens het Belgische moederbedrijf is BESIX Nederland het ondeugende jongetje binnen de groep; ze zetten de ervaring van het internationale netwerk in ongehinderd door diens corporate cultuur. Onze huidige maatschappij vraagt om een wendbare organisatie die inspeelt op veranderingen, en dat is precies waarin BESIX Nederland uitblinkt.
Het jubileum wordt gevierd met een jubileumsymposium en gemarkeerd met een vernieuwing van de communicatiemiddelen. Wij ontwierpen een stijl die op energieke wijze de continue verandering verbeeldt. Een stijl die we effectief konden toepassen op de diverse dragers die voor een feestelijk event nodig zijn. Taken By Storm werd gevraagd om een nieuwe positionering en communicatiestrategie uit te werken. Het event werd georganiseerd door Future Communication.
Building change
Het corporate magazine vernieuwden we zowel inhoudelijk als qua vorm. Meer mensen met verhalen, minder corporate teksten. Een platform voor vakinhoudelijke discussie, minder een nieuwsbrief. Meer reportages van lopende werken, minder een etalage van afgeronde projecten.
We kozen voor een grote bladspiegel om de indrukwekkende projecten veel ruimte te geven. De vormtaal is clean maar bold: met stevige letters bouwen we goed geconstrueerde composities en heldere informatie hiërarchie. Om het jubileum issue is een extra katern op afwijkend formaat heen gevouwen waarin de hoogtepunten van 25 jaar in een tijdslijn zijn vormgegeven.
Campagnebeeld en animatie ism Rutger Prins.
Magazine ism Marjolein Rams en Linda Huijsmans.
De stijl werkt uitnodigend, zelfs in een Mailchimp template.
LantarenVenster werd effectief omgedoopt: banieren, projecties, keycords, posterwanden, alles was BESIX.
De narrowcasting in de foyer wordt optimaal benut voor het programma.
Dat deze aankleding met één druk op de knop kan worden in- en uitgeschakeld maakt het dubbel feest voor de eventorganisatie.
De typografie van de het magazine werd doorgezet in de event stijl. Een passende combinatie van strak en feestelijk.
Op bioscoopformaat wordt je in de animatie gezogen.
Displays gezien vanaf de buitenzijde.
Het gerestylede magazine werd op het event overhandigd. Met het campagnebeeld op de cover realiseerden we een eenduidige uitstraling.
De jubileumeditie heeft een omslagkatern waarin de hoogtepunten van 25 jaar in een tijdslijn zijn opgenomen.
De vormgeving laat zien in welke expertises BESIX zijn strepen heeft verdiend.
Het omslagkatern is geïntegreerd in het omslag van het reguliere magazine.
De historie maken we zichtbaar in het oplopende kleurgehalte van de fotografie.
Nodig de lezer uit met sprekende inhoud.
Wie zijn de mensen achter de bouwwerken?
Trots op de projecten, de techniek en de mensen die het maken. Beeldreportages geven heel sterk de dynamiek van het bouwproces weer.