Centrum voor Mindfulness
Rebranding & website redesign

Hoe aanwezig kan je zijn in het hier en nu?

Het Centrum voor Mindfulness benaderde ons voor een redesign van hun website, maar we werden het er snel over eens waren dat hun hele merk een flinke opfrisbeurt kon gebruiken. En hoe verbeeld je dan de rust die hoort bij mindfulness en de autoriteit die past bij het Centrum?

Aanwezig in het hier en nu
Mindfulness helpt mensen om niet voortdurend met hun gedachten alle kanten op te schieten en veel energie te verliezen aan deze onrust. Met behulp van meditatie en mentale training leren ze te focussen op de het hier en nu; om aandacht te geven aan de dingen die er nu toe doen.

Focus in het merk
Mindfulness wordt vaak geassocieerd met zweverige natuurfoto’s en de lotushouding in een boomhut. De uitdaging voor ons was om de professionaliteit van het centrum te tonen zonder koud en afstandelijk te worden. Een stijl die zowel zakelijk als persoonlijk aanspreekt. We vonden de balans in zakelijke typografie op warme kleuren gecombineerd met illustraties. In de verbeelding van alledaagse handelingen, voel je hoe we onze aandacht kunnen richten.

In de website kozen we ervoor om de grote hoeveelheid informatie helder in te delen met een eenvoudig menu en één onderwerp op het scherm tegelijk. De vernieuwing leidt tot veel positieve reacties en inmiddels is de stijl door Taken By Storm doorgevoerd in alles van inspiratie-emails tot presentaties en van briefpapier tot brochures.
Bekijk hier de website.

 

Achter, in en voor de schermen

Het merk en ontwerp oogt consistent op alle mogelijke devices.