Maritiem District
Gebiedsbranding & communicatie toolkit
Ben jij wel écht in Rotterdam geweest?‘Wie niet in het Maritiem District is geweest, is niet in Rotterdam geweest.’
Het Maritiem District telde 238 ambitieuze ondernemingen en culturele organisaties toen we stopten met tellen. Zij vroegen ons het merkverhaal te schrijven en bijbehorende placebranding te ontwikkelen. Wij brachten Brand Urban Agency aan boord, die zorgde voor een stroomversnelling in de samenwerking.
Haven van de stad
Het gebied waar de havens van Rotterdam begonnen. Waar vandaag levendige terrassen en unieke historie elkaar afwisselen. Waar de moderne skyline van Rotterdam zichtbaar is én groeit. En dé plek in Rotterdam waar je het allemaal kan beleven vanaf het water. Water, historie en de moderne stad komen nergens anders zo mooi samen. Deze drie-eenheid vormde de basis voor de gebiedsbranding.
Stevig én toegankelijk
We draaiden het ultieme symbool voor scheepvaart en haven — het anker — op zijn kop en creëerden zo een stoer monogram: de M van Maritiem. Daarnaast ontwikkelden we een vormtaal gebaseerd op boeien. Deze bakenen het gebied af en markeren de bezienswaardigheden. Het is een visuele stijl die effectief is voor de afzenders én toegankelijk en herkenbaar is voor bezoekers.
Alle hens aan dek!
We maakten een branding toolkit vol effectieve communicatie voorbeelden. Daarin zie je ook wanneer en op welke manieren het merk Maritiem District kan worden toegevoegd aan eigen uitingen. Ook schoten we een beeldbank waarin het unieke gebied prachtig tot zijn recht komt.
Steeds meer organisaties voegen Maritiem District in woord en stijl toe aan hun eigen site, email footers en drukwerk. Nu blijft alleen de vraag: ben jij al écht in Rotterdam geweest?
‘Wie niet in het Maritiem District is geweest, is niet in Rotterdam geweest.’
Het Maritiem District telde 238 ambitieuze ondernemingen en culturele organisaties toen we stopten met tellen. Zij vroegen ons het merkverhaal te schrijven en bijbehorende placebranding te ontwikkelen. Wij brachten Brand Urban Agency aan boord, die zorgde voor een stroomversnelling in de samenwerking.
Haven van de stad
Het gebied waar de havens van Rotterdam begonnen. Waar vandaag levendige terrassen en unieke historie elkaar afwisselen. Waar de moderne skyline van Rotterdam zichtbaar is én groeit. En dé plek in Rotterdam waar je het allemaal kan beleven vanaf het water. Water, historie en de moderne stad komen nergens anders zo mooi samen. Deze drie-eenheid vormde de basis voor de gebiedsbranding.
Stevig én toegankelijk
We draaiden het ultieme symbool voor scheepvaart en haven — het anker — op zijn kop en creëerden zo een stoer monogram: de M van Maritiem. Daarnaast ontwikkelden we een vormtaal gebaseerd op boeien. Deze bakenen het gebied af en markeren de bezienswaardigheden. Het is een visuele stijl die effectief is voor de afzenders én toegankelijk en herkenbaar is voor bezoekers.
Alle hens aan dek!
We maakten een branding toolkit vol effectieve communicatie voorbeelden. Daarin zie je ook wanneer en op welke manieren het merk Maritiem District kan worden toegevoegd aan eigen uitingen. Ook schoten we een beeldbank waarin het unieke gebied prachtig tot zijn recht komt.
Steeds meer organisaties voegen Maritiem District in woord en stijl toe aan hun eigen site, email footers en drukwerk. Nu blijft alleen de vraag: ben jij al écht in Rotterdam geweest?
Nergens in Rotterdam heb je zo’n mooie mix van water, historie en de moderne stad.
Een gebied markeer je. Met boeien in het water, en boeien op je banier.
Briefpapier anno nu. In het voorbeeld zie je de email footer van alle medewerkers van het Maritiem Museum, met onder de eigen gegevens Maritiem District promotie.
De boei werkt als markering van het gebied, zowel op de kaart, op de straatnaamborden als op de weg.
Bij transformaties in het gebied, zoals op bouwschuttingen en bij verbouwingen.
Op social media.
De boei toegevoegd aan bestaande uitingen.
Achter de schermen
De mooiste plekken in het Maritiem District verkend en vastgelegd. Het doel is een uitgebreide toolkit, waarmee de ondernemers in het gebied zelf aan de slag kunnen! #placebranding