InEen
Positionering & visuele identiteit
Hoe verbind je de organisaties in de eerstelijnszorg?
Drie verenigingen slaan de handen InEen. Wij trokken met de identiteit letterlijk één krachtige lijn voor hun nieuwe naam en positionering, in samenwerking met Roos & van de Werk.
De zorg is flink aan het veranderen. In het licht van de vergrijzing moeten kosten beperkt worden. Daarom hanteert de overheid een actief beleid om waar mogelijk zorg te leveren in de eerste lijn: bij de huisarts, diëtist, wijkverpleegkundige, optometrist, enzovoort.
InEen behartigt de belangen van deze ondernemingen in de politiek, organiseert bijscholing en biedt ondersteuning op tal van andere vlakken. Alles zodat de zorgverlener zijn handen vrij heeft om daadwerkelijk zorg te leveren.
Taken By Storm vertaalde de nieuwe naam naar een helder, no-nonsense beeldmerk dat staat voor kordaat optreden en hun handen-uit-de-mouwen mentaliteit. Met een organische lijn wordt een half fotografisch beeld als illustratie afgemaakt: symbool voor de abstracte materie en het uitstippelen van beleid. Deze beeldtaal combineerden we met heldere uitspraken gestoeld op de filosofie van de organisatie om tot een krachtige en flexibele communicatiestijl te komen.
Behalve een introductiefilm voor de nieuwe vereniging, verzorgden we diverse middelen en een manual, waarmee de organisatie zelf nieuwe middelen ontwikkelt. En daar wordt InEen nou beter van.
Drie verenigingen slaan de handen InEen. Wij trokken met de identiteit letterlijk één krachtige lijn voor hun nieuwe naam en positionering, in samenwerking met Roos & van de Werk.
De zorg is flink aan het veranderen. In het licht van de vergrijzing moeten kosten beperkt worden. Daarom hanteert de overheid een actief beleid om waar mogelijk zorg te leveren in de eerste lijn: bij de huisarts, diëtist, wijkverpleegkundige, optometrist, enzovoort.
InEen behartigt de belangen van deze ondernemingen in de politiek, organiseert bijscholing en biedt ondersteuning op tal van andere vlakken. Alles zodat de zorgverlener zijn handen vrij heeft om daadwerkelijk zorg te leveren.
Taken By Storm vertaalde de nieuwe naam naar een helder, no-nonsense beeldmerk dat staat voor kordaat optreden en hun handen-uit-de-mouwen mentaliteit. Met een organische lijn wordt een half fotografisch beeld als illustratie afgemaakt: symbool voor de abstracte materie en het uitstippelen van beleid. Deze beeldtaal combineerden we met heldere uitspraken gestoeld op de filosofie van de organisatie om tot een krachtige en flexibele communicatiestijl te komen.
Behalve een introductiefilm voor de nieuwe vereniging, verzorgden we diverse middelen en een manual, waarmee de organisatie zelf nieuwe middelen ontwikkelt. En daar wordt InEen nou beter van.
Om de essentie van de organisatie uit te leggen aan de leden én het bredere publiek ontwikkelden we een korte film. Met een vloeiend resultaat, dat nog dagelijks wordt ingezet.
Lijnanimaties in de video laten goed zien hoe de stijl van InEen te gebruiken is in combinatie met steeds wisselende onderwerpen.
Achter de schermen
Om de essentie van de organisatie uit te leggen aan de leden én het bredere publiek ontwikkelden we een korte film. Wij scripten, storyboarden, interviewden vijf prominente gezichten in de zorg en regisseerden animatie en montage. Met een vloeiend resultaat, dat nog dagelijks wordt ingezet.
Om van iedere geïnterviewde in eigen woorden te horen hoe ze de rol van de eerste lijn zien, vragen we door. En door. En om een goed en authentiek verhaal te kunnen leveren zijn we kritisch — De scherpste bijdragen puzzelen we in de montage weer in de vantevoren uitgestippelde opbouw, tot we een geheel hebben dat voor de kijker niet alleen logisch is, maar waardoor hij het belang voelt.