IJsselland Ziekenhuis
Rebranding & campagne

Hier gaat het om naamsbekendheid.


Het IJsselland ziekenhuis in Capelle aan den IJssel levert uitstekende zorg (7e in de lijst van het AD) maar is minder goed bekend dan veel nabijgelegen ziekenhuizen. Daarnaast heeft de interne organisatie recent een sterke ontwikkeling doorgemaakt. Dat gaan we naar buiten brengen!

Hier gaat het om u.
Onze vrienden bij Roos & van de Werk formuleerden samen met medewerkers het  motto “Hier gaat het om u.” Wij vertaalden deze kenmerkende menta­liteit samen met Roos & van de Werk naar een campagne-concept waarin we een aantal van de gedurfde beloftes van medewerkers uitvergroot verbeeldden. Het resultaat valt op door z’n sympathieke humor en straalt tegelijkertijd de warmte en menselijkheid uit waar mensen naar zoeken.

Herkenbaar nieuw gezicht
Taken By Storm vernieuwde de visuele identiteit tot een herkenbare stijl. De pijlvormige vlakken die altijd naar elkaar zijn gericht symboliseren de dynamiek tussen patiënt en professional. De vormtaal wordt ondersteund door een verfijnd, zachter kleurpalet en vriendelijkere typografie. Het logo was in eerste instantie een gegeven, maar na een kritische blik deden we een paar slimme aanpassingen. Daarmee is het gevoel van het woordmerk gemoderniseerd zonder het uitgangspunt te veranderen.

Met behulp van een praktische brand-manual en diverse Office templates kunnen IJsselland mede­werkers veel toekomstige middelen zelf maken.
Het offline en online resultaat oogst bij mede­werkers, patiënten en bezoekers veel positieve reacties. Een mooie stap voorwaarts voor een mooie organisatie!


De trots straalt er vanaf!

De beloften zijn zo verbeeld dat ze voor iedereen begrijpelijk zijn én zich onderscheiden van andere ziekenhuizen.

De website is goed onderhanden genomen: navigatie, vormgeving en een intuïtievere en rustigere pagina-indeling. Het ziekenhuis ontvangt hierover veel complimenten. De realisatie werd gedaan door Roquin in samenwerking met medewerkers van het ziekenhuis.

Medewerkers werken met gemak in de nieuwe stijl door de toolkit met Office sjablonen voor nieuwsbrieven, affiches, brochures en rapporten.

Op de online campagne werd bovengemiddeld gereageerd.

Door 24 uur per dag paraat te staan zijn de medewerkers letterlijk de reddende engel.

Het IJsselland werkt met meerdere nieuwsbrieven, waarin de nieuwe stijl zijn werk goed doet.

Laat die medewerkers maar stralen!

Het IJsselland heeft drie magazines voor verschillende doelgroepen. Wij gaven ze een heldere, frisse look en gaven redactioneel advies voor logischere communicatie.

In de manual vind je uitleg over logogebruik, kleuren, typografie, iconen, vormtaal, tone-of-voice, fotografie, en heel veel voorbeelden. Zo kan er makkelijk iets nieuws worden gemaakt!

 

Making of

We voerden de campagne uit in samenwerking met fotograaf Jan de Groen, de making of en interviews zijn gedaan door Hugo van der Meer van Making Of. Bedankt mannen!