TU Delft / IDE
Branding & campagne
Kunnen je mensen een nieuw merkverhaal optillen?
De Faculteit Industrieel Ontwerpen viert 45 jaar product- en dienstontwikkeling. We zetten een helder en inspirerende visie neer, gericht op stakeholders, medewerkers en studenten: Design For Our Future. De tekst wordt tot leven gebracht door abstracte typografie te combineren met gematerialiseerde lettervormen. De toekomst is onbekend, en toch vormen studenten en beroepsbeoefenaars iedere dag onze toekomst. Met nieuwe inzichten, nieuwe technologie en nieuwe samenwerkingsvormen. Taken By Storm ontwikkelde een logo dat evolueert, net als de toekomst — het aantal mogelijke uitkomsten is oneindig.
Om het lustrumjaar goed af te trappen, produceerden we een mooie reeks varianten van het logo — van strak en grafisch tot rauw en gematerialiseerd. De hele serie wordt naar een hoger niveau getild door studenten en medewerkers, die door Taken By Storm werden gefotografeerd in het faculteitsgebouw. Door juist de mens achter de producten te tonen, krijgt de slogan van de campagne een eerlijke en trotse uitstraling. De toekomst maken we zelf!
De Faculteit Industrieel Ontwerpen viert 45 jaar product- en dienstontwikkeling. We zetten een helder en inspirerende visie neer, gericht op stakeholders, medewerkers en studenten: Design For Our Future. De tekst wordt tot leven gebracht door abstracte typografie te combineren met gematerialiseerde lettervormen. De toekomst is onbekend, en toch vormen studenten en beroepsbeoefenaars iedere dag onze toekomst. Met nieuwe inzichten, nieuwe technologie en nieuwe samenwerkingsvormen. Taken By Storm ontwikkelde een logo dat evolueert, net als de toekomst — het aantal mogelijke uitkomsten is oneindig.
Om het lustrumjaar goed af te trappen, produceerden we een mooie reeks varianten van het logo — van strak en grafisch tot rauw en gematerialiseerd. De hele serie wordt naar een hoger niveau getild door studenten en medewerkers, die door Taken By Storm werden gefotografeerd in het faculteitsgebouw. Door juist de mens achter de producten te tonen, krijgt de slogan van de campagne een eerlijke en trotse uitstraling. De toekomst maken we zelf!
De campagne vormt tevens een visuele stijl voor de faculteit, als sub-merk dat gebruikt kan worden binnen de corporate identity van de gehele TU Delft.
Een selectie van de logovarianten, gemaakt door studenten, vakmensen en computergestuurde machines. Een toepasselijk scala aan toekomstbeelden.
De hoofdonderwerpen in de brochure werden ook gematerialiseerd om het visuele concept door te trekken in de middelen.
De twee extra pagina’s omslag zorgen voor een panorama. Zo ontvouwt zich in de handen van de lezer een inspirerend overzicht van de faculteit.
Typografie materialisatie
Er is hier flink geëxperimenteerd met materialisatie van de typografie — Printen, snijden, hakken, zagen en branden, alles kan!