Huisartsenposten
Landelijk logo & stijl

Hoe maak je spoedhulp universeel herkenbaar?

Weet jij wanneer je de huisartsenpost moet bellen en niet zomaar naar de Spoedeisende hulp moet rijden? De huisartsenposten van Nederland spraken zich unaniem uit voor een betere lande­lijke herken­baar­heid en mogelijkheden om gezamenlijk campagne te voeren. Dat is niet onbelangrijk: Ga je onnodig naar het ziekenhuis, dan doe je jezelf tekort; bij de huisartsenpost was je beter en sneller geholpen. Ook de overheid baalt ervan: ziekenhuiszorg is duurder.

Voor Spoed
Het nieuwe motto van de huisartsen­posten is “Voor Spoed”, een even mooie als eenvoudige vondst van Roos & Van de Werk. Taken By Storm ontwikkelde een stevig vignet, dat zorg en spoed uitstraalt en tegelijkertijd herkenbaar is ten opzichte van andere medische symbolen in de openbare ruimte.

Landelijk herkenbaar
Het vignet kan eenvoudig worden toe­gepast in bewegwijzering, op platte­gronden en overige middelen. Door een gemeenschappelijke visuele stijl worden huisartsenposten pas écht herkenbaar. De stijl die wij maakten straalt rust uit en is pragmatisch inge­stoken om doeltreffend te communiceren.

Volledig of als toevoeging
Huisartsenposten kunnen kiezen om de volledige stijl als huisstijl te gaan voeren, of ze voegen “Voor Spoed” + het vignet toe aan hun huidige logo. Taken By Storm ontwikkelde guidelines die ze gebruiken om zelf de stijl in te voeren. Wij werkten diverse middelen uit die huisartsenposten kunnen bestellen via een door Taken By Storm opgezet online huisstijlloket. Zo blijft de kwaliteit op peil en profiteert iedereen van wat er al gemaakt is. Wel zo efficiënt!

Steeds meer huisartsenposten adopteren het logo. Zo wordt spoedzorg buiten kantooruren herkenbaar voor iedereen in Nederland!

Het vignet is uitermate geschikt voor signing.

De stijl is zo ontwikkeld dat het makkelijk is om met eigen beeld en inhoud nieuwe uitingen te maken, die er meteen goed uit zien.

Het online loket waar Huisartsenposten drukwerk, Office sjablonen, de website en andere middelen kunnen bestellen.

 

Schetsen

Studies naar vorm, betekenis en esthetiek. We stelden uiteindelijk vier opties voor, waarvan de organisaties nagenoeg unaniem kozen voor het vignet dat nu wordt gebruikt.