Spigt Litigators
Positionering & visuele identiteit
Hoe zet je agressie om in strijdlust?
Het Amsterdamse advocatenkantoor Spigt Litigators had last van zijn imago. Het werd teveel als vechtersbaas gezien. Hoewel zij zeker het conflict niet schuwen, geldt het motto: ‘Goedschiks als het kan, kwaadschiks als het moet’. De vraag aan ons was om de focus te verleggen naar effectieve conflictbeslechting, zonder op alle andere kantoren te gaan lijken.
Om de strijdlust zichtbaar te maken, kozen we voor scherpe uitspraken van controversiële (historische) figuren die strategie en lef uitstralen. Dit combineerden we met moderne typografie en iconische beelden. Het resultaat is een unieke persoonlijkheid in de conservatieve wereld van drie-delige pakken en kleinkapitalen.
In de loop van twee jaar pakten we naast het logo en de huisstijl ook de website, gevelbelettering en vele andere middelen aan. Het is een samenhangend geheel geworden, waarbij de grafische elementen terughoudend zijn toegepast om de inhoud te laten spreken: zowel de krachtige quotes en beelden, als de juridische finesse. Ook binnen de organisatie leidde dit tot een nieuwe eensgezindheid.
Creatie in samenwerking met Branson Company
Het Amsterdamse advocatenkantoor Spigt Litigators had last van zijn imago. Het werd teveel als vechtersbaas gezien. Hoewel zij zeker het conflict niet schuwen, geldt het motto: ‘Goedschiks als het kan, kwaadschiks als het moet’. De vraag aan ons was om de focus te verleggen naar effectieve conflictbeslechting, zonder op alle andere kantoren te gaan lijken.
Om de strijdlust zichtbaar te maken, kozen we voor scherpe uitspraken van controversiële (historische) figuren die strategie en lef uitstralen. Dit combineerden we met moderne typografie en iconische beelden. Het resultaat is een unieke persoonlijkheid in de conservatieve wereld van drie-delige pakken en kleinkapitalen.
In de loop van twee jaar pakten we naast het logo en de huisstijl ook de website, gevelbelettering en vele andere middelen aan. Het is een samenhangend geheel geworden, waarbij de grafische elementen terughoudend zijn toegepast om de inhoud te laten spreken: zowel de krachtige quotes en beelden, als de juridische finesse. Ook binnen de organisatie leidde dit tot een nieuwe eensgezindheid.
Creatie in samenwerking met Branson Company
Alle mappen en omslagen zijn gezeefdrukt in twee kleuren op grijs papier met karakter.
Signing & wayfinding in het hoofdkantoor.
Ontvangstbalie.
Uitnodiging voor de klanten barbeque.
Achter de schermen
Niets blijkt onmogelijk — De iconische portretten zijn op locatie geschoten, de achtergronden zijn later toegevoegd.
Inspiratie & uitgangspunt: Oud Nederlandse schilden & vlaggen.