Easyflex
Positionering, merk & visuele identiteit

Hoe maak je techniek menselijk?


Software ontwikkelaars toveren met informatie om zo fantastische systemen te creëren, met als doel sneller en slimmer te werken. Hierdoor verandert de taak van de gebruiker — vaak wordt die abstracter, zelden wordt die leuker. Easyflex ontwikkelt software vanuit hun diepgaande kennis van de werkprocessen in de flexbranche. Daarom slagen zij erin om het werken niet alleen efficiënter, maar ook veel gemakkelijker te maken.

Flexibele wereld
De uitdaging voor Easyflex om techniek menselijk te maken, vertaalden we naar een stijl waarin we met geometrie een organische vorm maken. Met ons concept “Flexibele wereld” zorgden we voor een herkenbare vormtaal, de huisstijlkleur ontwikkelden we naar een rijker palet en het logo van Easyflex kreeg de toevoeging “maakt flexwerk eenvoudig”.

Taken By Storm adviseert over de boodschap, tone of voice en inzet van middelen, ontwerpt en voert de stijl online en offline door. Alles van social media kanalen tot koffie kopjes en tutorials tot flowcharts is inmiddels on brand gerealiseerd.

Voor het nieuwe product Planning bedachten we een visueel concept dat soepel voortvloeit uit het merk­verhaal. We werkten dit uit in een introductie­film, website en sales-middelen. Na het zien van onze campagne, vragen de medewerkers van een groot flexbureau hun baas om direct over te stappen op Easyflex Planning. Een goed product met de juiste features, treffend gecommuniceerd. Zo overtuigen we klanten én groeit de visuele identiteit.


Bekijk de product site voor Easyflex Planning.

Heldere communicatie van de opties die we de eindgebruiker aanbieden. De website werd gerealiseerd in samenwerking met Studio Gewoon.

In een korte animatie leggen we uit welke problemen we wegnemen, zonder de talrijke features van Easyflex Planning op te sommen. De stijl komt tot leven en zorgt direct voor een positieve merkassociatie.

De facetten in de vormtaal werken figuratief en abstract, ruimtelijk en ingezoomd, als venster voor foto en video.

Per product een factsheet, waarin de voordelen voor de klant helder doorklinken.

De stijl geeft voldoende vrijheid om een factsheet in te delen, terwijl de stijl onmiskenbaar maakt wie de afzender is.

Het briefpapier anno nu.

Eenvoudig en toch bijzonder — en direct herkenbaar.

Ook voor de speelsere uitingen is de vormtaal heel goed inzetbaar.

 

Uitgangspunt


De vormtaal ontstond door de zoektocht naar een rijker kleurpalet en hoe je geometrisch flexibel kan maken. Dit deden we met zowel fysiek materiaal als schetsen op de computer.



De huisstijlkleur ontwikkelden we naar een rijker palet.

Door geometrische vormen fysiek te buigen ontstond het idee voor de vormtaal.