World Expo Rotterdam 2025
Merk & campagnestijl

Hoe lanceer je een droom die tien jaar in de toekomst ligt?


Een groep Rotterdamse ondernemers neemt het initiatief om samen de World Expo 2025 naar Nederland te halen. Met een gigantische maatschappelijke visie enerzijds en een hands-on mentaliteit anderzijds, bouwen zij aan draagvlak voor een World Expo nieuwe stijl. Een event waarin Nederland haar kennis over (stads-)leven aan en op water kan tentoon­stellen en waarmee zij haar voorsprong vergroot als circulaire economie.

De maatschappelijke agenda
De lange termijn visie vraagt om een heldere maatschappelijke agenda met overeen­stemming tussen bedrijven, overheid, scholen en kennis­instituten. Om daar te komen worden felle discussies gevoerd, die helpen om alle betrokken met de neuzen naar de toekomst gericht te krijgen. Zo versnelt de stichting de transitie waar onze maatschappij zich in bevindt — én gaan betrokkenen veel gerichter sturen.

De droom van een toekomst waarin we de problemen van de huidige consumptie­maatschappij overstijgen, wordt op optimistische wijze voelbaar in de film. Blikvanger is de eigenwijze typografie die wordt gekenmerkt door een combinatie van Rotterdamse rauwheid en internationale allure. Het vlakkenspel is een abstracte verwijzing naar bouwvolumes. De herkenbare stijl die zo ontstaat voelt alsof we jaren in de toekomst kijken.

Taken By Storm verzorgde het inhoudelijke concept, de regie en creative direction, met een voor ons kenmerkende stijl van snel schakelen tussen abstract hoofdlijnen en inhoudelijke details, inspirerende tekst en treffend beeld.


De uitdaging: de ambities van het project communiceren, zonder écht concreet tot in details te kunnen gaan, maar wel voorbij abstracte taal te komen. De oplossing wordt heel goed ontvangen. We ontwikkelden de infographic samen met Kaayman.

Een inspirerende blikvanger en compacte samenvatting van de doelstellingen. De stijl ontwikkelden we samen met Enchilada, die ook voor de typografie tekende.

De door ons ontwikkelde email nieuwsbrief wordt tweewekelijks uitgezonden om de voortdurende ontwikkelingen te communiceren.

De droom van de World Expo wordt voelbaar in deze moodfilm, die we maakten in samenwerking met Eyehear.

Taken By Storm schreef het script voor de film, bepaalde samen met Eyehear de beelden en zette zo het gevoel neer voor het hele project.