Maritiem Museum
Campagne Offshore Experience

Hoe maak je van offshore een beleving?

De nieuwe experience in het Maritiem Museum wil de Offshore laten zien in al zijn facetten. Dat betekent meer dan olie en gaswinning, want op zee wekken we steeds meer energie op met windmolens. De uitdaging voor de expositie én de campagne was om het fossiele brandstoffen imago af te schudden en de blik op de toekomst te richten.

We bedachten prikkelende vragen die naadloos aansluiten bij de activiteiten in de tentoonstelling, en visualiseerden levensgroot de ervaring van de bezoeker. Binnen het merkconcept “Reis met me mee” geven we de bezoeker de juiste verwachting zonder letterlijk de inhoud weer te geven.

Visueel maakten we met de veiligheidshelmen een heldere link met de verplichte kleding in de expo en de gele constructie van het platform.

Voor deze beelden werkten we samen met fotograaf Rutger Prins, die niet raar opkijkt van een experiment met bladblazers, emmers water, rondvliegende helmen, en een reeks flitsers om alle waterdruppels scherp in beeld te krijgen. Geen model ging droog naar huis en we hebben flink staan dweilen, maar de verdubbeling van de bezoekersaantallen was het zeker waard!

In de affiches komen beeld, boodschap en de door ons ontwikkelde visuele identiteit krachtig samen.

Je ziet wat je kan verwachten: weggeblazen worden door een immersive experience!

Kan jij — net zoals in de expo — een helikopter laten landen?

De boodschap komt ook langs de A16 krachtig over.

De Offshorekrant en Scheepvaartkrant hebben een oplage van 22.000 en gingen beide in de vormgeving van de campagne mee.

De activiteitenagenda in stijl van de expo.

De campagne­beelden leiden je van buiten het museum in (ook is op het exterieur de campagne te zien met die coole astronaut).

Houd jij je roer recht bij 20 meter hoge golven?

Museum directeur Frits Loomeijer opent de expositie. De campagne­beelden leiden je van buiten het museum in, tot aan de expositie zelf. A campaign taken by storm!

 

The making of

De ice-bucket challenge was er niets bij! Met de ingezette high speed flits techniek staat elke druppel er haarscherp op.

De stofzuiger… hij smaakte een beetje naar hond. Want daarvoor werd ’ie gebruikt. Yum!

Poseren en trotseren gaat moeilijk samen. Een experience die je niet snel vergeet!

De high speed photography opstelling van Rutger Prins in actie.